loading...
doctorkian
دکتر نکویی بازدید : 26 پنجشنبه 04 فروردین 1401 نظرات (0)

منظورمان از محصولات مراقبتی محصولاتی است که به منظور پیش گیری از بارداری استفاده می شوند. که مهم ترینشان نیز کاندومها هستند. این روزها با تنوع زیادی هم که شرکتهای تولید کننده این کالاها ایجاد کرده اند این محصولات بیشتر دیده می شوند و خیلی هم طرفدار دارند. کاندوم میوه ای مهم ترین محصول طعمداری است که خیلی از زوجین در طول زندگی مشترک به خاطر کنترل بارداری از آن ها استفاده می کنند. محصولاتی که هم رایحه های جالب و خاصی دارند و هم خواصی دارند که به دلیل خواص آن ماده خوراکی در آن ها ایجاد شده است. این محصولات باعث ایجاد آرامش می شوند. هم چنین خواص آن ها می تواند جایگزین خیلی از ترکیبات شیمیایی شود و بتوان محصولی را خروجی گرفت که همان ویژگی ها را دارد بدون این که ضرری هم داشته باشد.

دکتر نکویی بازدید : 24 یکشنبه 29 اسفند 1400 نظرات (0)

من خیلی جوش می زنم. پوستم چربه و سال هاست که مشکل دارم. چند بار هم دکتر رفتم. این بار آخری خیلی دکتر خوبی بود. با قرص درمانم کرد. ازم آزمایش گرفت و گفت جوش هات هورمونی بوده و تا الان اصل موضوع درمان نشده. بعد از اون پوستم صاف شده اما گاهای بازم البته خیلی کم جوش می زنم. اما یه کرمی همون دکتر بهم داد که هر جوشی رو از بین می بره. اصلا هم باعث نمی شه پوست نازک بشه. خیلی راضیم و به خیلی ها معرفیش کردم. دوستم هم ازش استفاده کرده و خیلی زود جوش هاش رو از بین برده و خیلی جوش هاش کم تر شدن.

دکتر نکویی بازدید : 30 شنبه 28 اسفند 1400 نظرات (0)

از قدیم این ضرب المثل ها را شنیده ایم که با یک گل بهار نمی شود. و یا یک دست صدا ندارد. این ضرب المثل ها به ما می گویند که برای این که به نتیجه ای برسیم باید همه با هم کاری را انجام دهیم. مصداق بارزش هم همین کرونا و همین اهمیت رعایت کردن پروتکل ها توسط همه با هم است. اگر برخی از افراد پروتکل ها را رعایت کنند و برخی رعایت نکنند کرونا هم چنان ادامه دارد و شاید باز هم جهش های دیگری از آن را ببینیم. در روزهایی هستیم که کمتر کسی است که نداند برای این که کرونا نگیرد باید چه کند. کمتر کسی است که نداند ماسک زدن مهم ترین راه برای عدم ابتلا می باشد. اما باز هم همین آش است و همین کاسه. باز هم می بینیم برخی بی ماسک و بدون رعایت پروتکل ها پرسه می زنند. و همین افرادند که باعث شده اند این داستان ادامه داشته باشد. داستانی که نمی دانیم چند قسمت تا قسمت پایانی اش باقی است. و ای کاش که این داستان تمام شود، چراغ ها روشن شود و همه این صحنه و روزگار کرونایی را ترک کنیم.

دکتر نکویی بازدید : 32 جمعه 27 اسفند 1400 نظرات (0)

موهای ما به هر دلیلی ممکن است دچار مشکل و آسیب شوند. مشکلاتی که بیشتر ما ممکن است در برخی مواقع تجربه اش کرده باشیم. به طور مثال کسانی که موهایشان را بلند می کنند ممکن است در پایین موهایشان موخره را تجربه کرده باشند. موخره یا دو شاخه شدن پایین مو می تواند به بالاتر نیز برسد و آسیب جدی به موی ما بزند. یا کسانی که موهایشان را زیاد رنگ می کنند ممکن است متوجه شده باشند که موهایشان خشن تر شده است. این افراد دیگر به راحتی قبل نمی توانند موهایشان را شانه یا برس بزنند. این مشکلات را همه ما ممکن است تجربه کرده باشیم. کدر شدن موها و شانه نشدن آن ها در اثر رنگ شدن های مکرر و یا آسیب هایی مثل شانه نشدن و مجعد شدن در اثر آرایش نامناسب شایع هستند.

دکتر نکویی بازدید : 23 سه شنبه 24 اسفند 1400 نظرات (0)

متاسفانه پس از تزریق دز سوم خیلی ها به بهانه این که واکسن زده اند و دیگر ایمنی پیدا کرده اند رعایت پروتکل های بهداشتی را ترک کردند. این در زمانی بود که سویه سوم امیکرون به میدان آمده بود. و به یکباره شاهد موج شدیدی از مبتلایان بودیم. در بسیاری از استان هایی که آمار مبتلایان کم کم داشت نزولی می شد خبرهای بدی شنیده شد. کارد درمان به یکباره با شمار زیادی از تست های کرونای مثبت رو به رو شدند. در این بین تعداد بستری شده ها نیز کم نبود. حتی پس از یکی دو هفته به یکباره بخش مراقبت های ویژه یا همان ICU در بسیاری از استان ها شلوغ و پر از جمعیت شد. برخی بیمارستان ها نیز حتی تخت خالی نداشتند. با وجود تاکید رسانه ها بر رعایت پروتکل های بهداشتی انگار گوش شنوایی وجود نداشت و هنوز هم برای برخی افراد گوش شنوایی نبوده و نیست. اما سوال این جاست آیا اگر واکسن زده باشیم لزومی دارد که ماسک بزنیم و یا اگر واکسن زده ایم ممکن است مبتلا شویم و یا خیر. چرا که این روزها افراد زیادی را در خیابان ها می بینیم که بی ماسک پرسه می زنند. پس از آن که به آن ها بگوییم که چرا ماسک نمی زنی خواهند گفت که واکسن زده ام و بدنم ایمن شده است. یا من نمی گیرم چون واکسن زده ام. یا اگر هم بگیرم اتفاقی برایم نمی افتد. این جملات این روزها بسیار شنیده می شود.

دکتر نکویی بازدید : 38 سه شنبه 24 اسفند 1400 نظرات (0)

همه ما از سنی شروع به پیر شدن می کنیم. بازسازی سلول های پوستی از سن 28 سالگی به تدریج کمتر می شود و از سن 50 سالگی میزان آن خیلی پایین می آید. از آن سن به دلیل این که پوست دیگر به سرعت نمی تواند خودش را بازسازی نماید پیر و چروکیده می شود. یکی از دلایل مهم این موضوع نیز این است که تولید کلاژن بسیار پایین می آید. وقتی این ماده مهم که برای داشتن پوستی خوب لازم است کم شود و یا تولید نشود پوست ما پیر و دچار چین و چروک می شود. البته عوامل موثری در این موضوع دخالت دارند که در چه سنی پیر شویم. یکی از مهم ترین فاکتور های تاثیر گذار داشتن تغذیه مناسب است. اگر خوب غذا بخوریم و رژیم غذایی داشته باشیم که پر از سبزیجات تازه برگ سبز است پیری پوست دیر تر به سراغ ما می آید. عوامل دیگری چون خواب کم نیز می توانند باعث این شوند که زودتر دچار چین و چروک شویم.

دکتر نکویی بازدید : 25 سه شنبه 24 اسفند 1400 نظرات (0)

سبک زندگی انسان امروزی بر روی سلامتی اش تاثیر زیادی گذاشته است. به طور مثال دیگر صبح زود از خواب بیدار می شویم و آخر شب می خوابیم. در طول روز مدام کارهای سخت و استرس آور می کنیم. بی خوابی به دلیل مشغله های شغلی بسیار شده است. خیلی از ما این قدر خستگی در تنمان مانده است که اگر فرصتی شود و به پارکی برویم هم دوست داریم در جایی بنشینیم. بی تحرکی آفت زندگی جدید است. آفتی که باعث پیری زودرس انسان شده است. آفتی که خیلی از بیماری ها را با خودش می آورد. حتی اضافه وزنی که خیلی زیاد شده است هم به دلیل همین بی تحرکی است. خیلی ها شغل پشت صندلی نشستن دارند. باید ساعت ها با کامپیوتر کار کنند بدون این که در این مدت حتی گردن خود را بچرخانند. دکوراسیون و همه چیز گویی می خواهد ظاهری زیبا داشته باشد. اما این زندگی از درون دارد روی ما اثرهای منفی داشته باشد. در خانه خیلی از ما لامپ های مهتابی و نورهای سفید ال ای دی وجود دارد. شاید جالب باشد بدانید که نور تابیده شده از این لامپ ها به شدت روی پوست ما اثر های منفی می گذارد. یکی از اثراتش ایجاد لکه های پوستی است. لکه هایی که به خصوص بر روی صورت خانم ها زیاد دیده می شود. لکه هایی که اگر به دادشان نرسیم پر رنگ تر و تیره تر هم می شوند.

دکتر نکویی بازدید : 28 سه شنبه 24 اسفند 1400 نظرات (0)

فصل بهار رسیده و همه جا تازه شده. درخت ها سبز شدن و هوا این قدر خوبه که آدم دوست داره همش تو خیابون ها راه بره و از این هوا لذت ببره. آخه حیف نیست تو این هوا آدم ماسک بزنه و خودش رو از این نعمت محروم کنه. اشتباه نکنید. منظورم این نیست ماسک نزنید و برید هوا بخورید. می خوام بگم اگه ماسک نزنیم حالا حالاها این کرونای پدر سوخته مهمون ماست. اگه رعایت نکنیم همچنان این ویروس ما رو درگیر می کنه و ما یکی دیگه رو درگیر می کنیم. مثل دومینو می مونه. یکی می گیره تا آخر می ره و باید خیلی ها رو مبتلا کنه. من یکی واقعا خسته شدم. خودم از روزهای اول خیلی جدی رعایت کردم و الانم همین جوریم. تو محیط کاری به جز من و شوهرم هیچ کس ماسک نمی زنه و همه می گن بابا امیکرون چیزی نیست. می گن هوا هم داره گرم می شه و ویروس از بین می ره. نمی دونم این حرف ها رو روی چه حسابی می زنن و از کجا در میارن. خود بهداشت جهانی این حرف ها رو بهش بزنی شاخ درمیاره.

دکتر نکویی بازدید : 31 دوشنبه 23 اسفند 1400 نظرات (0)

مسواک برقی یک مدل مدرن از مسواک است که اتفاقا خیلی هم طرفدار دارد. این مسواک ها در مدل های مختلف با برق مستقیم و باطری ساخته می شوند. البته این روزها دیگر مدل های باطری خور بیشتر رایج شده است. در این مسواکها از یک سری گرد که با روشن شدن به حرک در می آید برای تمیز کردن دندان ها استفاده می شود. مسواکهای برقی قیمت بیشتری نسبت به مدل های ساده مسواکها دارند. به همین دلیل باید با چشم باز خریدشان کرد. باید دقت کنید تا مدلی را نخرید که پس از مدتی دیگر به کارتان نیاید. و یا پس از مدتی مجبور شوید آن ها را دور بیندازید و مسواک دیگری استفاده کنید. پیچیدگی زیادی برای خرید این محصول وجود ندارد. اما بد نیست در هنگام خرید این موارد را مد نظر قرار دهید و به آن ها بیشتر توجه کنید.

دکتر نکویی بازدید : 28 دوشنبه 23 اسفند 1400 نظرات (0)

از ابتدای شیوع جهانی ویروس کرونا تا به حال شاهد ظهور جهش های متفاوتی از این ویروس بوده ایم. این ویروس هر بار تغییری داشته است و با شکلی تازه دوباره شیوع پیدا کرده است. نمونه های کرونای انگلیسی، دلتا و جهش امیکرون از این نمونه ها هستند. امیکرون یک تفاوت با دیگر جهش های قبلی دارد. آن هم این است که قدرت آن و یا توانایی آن در کشتن انسان کمتر است. اما به سرعت می تواند منتقل شود. این ویروس در واقع ویروسی سریع الانتقال است. پس در جاهایی که شلوغ باشد و یا فاصله اجتماعی به خوبی رعایت نشود به راحتی می تواند از فردی به فردی دیگر منتقل شود. همین است که باعث شده خیلی از افراد به آن دچار شوند. هر چند بسیاری نیز در مدت زمانی کوتاه در حدود یک هفته به بهبودی رسیده اند.

تعداد صفحات : 22

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 215
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 17
  • آی پی دیروز : 11
  • بازدید امروز : 25
  • باردید دیروز : 14
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 410
  • بازدید ماه : 620
  • بازدید سال : 3,281
  • بازدید کلی : 15,875